Söndag

I går var det full fart! Jag gjorde hundgodis (som inte blev lyckat) medan barnen lekte och levde om. Sonen var med två kompisar och dottrn var med en lompis som har lite speciella behov. Dotterns kompis mamma messade idag och undrade om vi hade någon telefon här som inte var vår:-(

På kvällen gick jag och dottern en promenad till godisbutiken som finns i närheten. Jag försöker att inte äta så mycket godis mer...ställde mig på vågen i går och förstod då varför byxorna krympigt:-( 10 kg+ sen i somras, inte kul.

Får ta bort allt godis jag lagt till mig...måste sockeravvänja mig....igen....


I dag har jag mest kokat mat... upplever att jag är så fumlig av mig, tappar saker spiller ut saker ja klumpig elt enkelt. I matlagningen tycker jag det går dåligt får liksom inte till det som det ska vara.
Kyckling och lite fläskkarré har jag kokat i dag. Kycklingen hade jag tänkt att vi skulle äta till middag i dag. Ris och currysås till.

I kväll är det ringträning för hunden. Hoppas att det ska gå bra. Hoppas även på att barnen ska tycka att det är en rolig aktivitet.

Jag är lite trött i dag...funderade på om tröttheten förra veckan bara var för att jag var ensam....skulle vara intressant att veta...förstår inte riktigt detta. Varför är jag trött??!! Vad i kroppen gör att jag blir trött? Inbillning?
Jag är trött nu också men ör jag så pass pigg för att jag inget annat val har, barnen är här och behöver hjälp.


Exet messade i går om att han sett kort från förra året just innan jag flyttade och att han ville ha det så igen!
Skyll dig själv....jag kommer ihåg när vi var till fjällen så kom vi varandra närmare igen han var liite tillbaka som den bra men det var väl för att hans föräldrar var med. Jag vet att jag upplevde att han var längre ifrån mig han var inte lika "på" som han brukade. Kände mig på något vis utanför hans svär...som att jag fick kämpa för hans uppmärksamhet som jag inte behövt tidigare. När vi kom hem dök han ner ordentligt...säkert drack han då väldigt mycket som jag inte vet och allt blev bara än värre ön vad det hade varit innan han blev ännu mer otrevlig mot mig och jag fick smyga mig iväg och lände mig "rädd" för honom. Jag vet att jag en gång smög upp och packade ynkans lite och smög nerför trappen....jag var rädd att han skulle vakna just när jag kom ner och var på väg för då skulle han hindra mig. Varför var jag så rädd...varför?????? Fattar inte, vad har han fjort med mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0