Intressant...

Hittade en text som verkligen stämmer Precis, exakt så här har jag haft det. Den osunda relationen alltså.
Vad har jag gjort med mitt liv egentligen??


I en sund relation kan man berätta om erfarenheter och upplevelser utan att vara rädd för att det ska utnyttjas och användas emot en. Det handlar om kärlek och omsorg, vilket grundar sig på att två sunda människor som älskar varandra vill att den andre ska må så bra som möjligt.

Men i en osund relation så kommer den osunde att utnyttja den information han fått om den andres erfarenheter och haka sig fast i såren. Detta är en mycket effektiv metod för att stärka sin känsla av kontroll och makt. Detta handlar alltså inte om kärlek och omtanke, utan om en människa som har beslutat sig för att kalla sitt omoraliska beteende för kärlek - att behålla sitt ego intakt. Det finns alltså ingen känsla av att den andre ska må så bra som möjligt eller att "Vi" ska må så bra som möjligt - utan det handlar om att "Jag" ska må så bra som möjligt.


För att din självkänsla och din syn om vad som är rätt och fel ska skakas om ordentligt, allt för att du ska inordna dig under den osundes snedvridna referensramar om vad som är rätt och fel, så kommer den som är osund att angripa det du har anförtrott åt honom. Han kommer att utnyttja de erfarenheter du har delat med dig av, han kommer att öppna upp gamla sår och därmed också skapa nya sår. När du berättar hur illa han gör dig så kommer han helt kallt att fortsätta. Det blir mycket att hantera och alldeles för smärtsamt att ta in på en gång.

Jag har nu varit och tagit nya prover som skulle göras innan mitt läkarbesök.
Undrar vad hon kommer att säga, får jag någon "diagnos" eller??....

Idag fyller sonen år:-)
Jag har fixat presenter som han ska få öppna, jag hoppas att han blir glad och nöjd.

*Lyckostjärna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback